JC Prime Brand, hòlding vitivinícola controlat per la família Juvé Camps i Scranton – vehicle inversor de la família Grífols – vol potenciar Primeres Marques, la seva filial d’importació i distribució de grans vins, licors i espirituosos creada en 1986 en el si de Juvé & Camps. “Facturem 18,5 milions d’euros en l’últim exercici, tancat el passat 30 de juny, i tenim un benefici brut d’explotació (ebitda) del 10% de les vendes, més o menys el doble que la mitjana del sector”, assegura Philippe Eberlé, director general de Primeres Marques.
La companyia, creada quan a penes hi havia importació de vins de les denominacions d’origen més prestigioses del món a Espanya, ha crescut amb força en els últims anys, en paral·lel a la major educació i coneixement dels consumidors a l’hora de provar brous refinats. Primeres Marques té quaranta cellers en el seu catàleg, entre els quals destaquen els champagne i altres vins internacionals (50%), vins espanyols (25%), espirituosos (12%), generosos (10%) i olis (3%).
L’empresa, que ha duplicat el seu magatzem a Igualada, assegura que el seu benefici brut és el 10% de les vendes
“Podríem tenir un catàleg moltíssim major, gairebé infinit, però preferim tenir menys varietat, però amb una gamma molt més àmplia de productes”, explica Eberlé. El model de Primeres Marques es basa en l’exclusivitat per al mercat espanyol dels cellers estrangers que estan en el seu catàleg. Eberlé i el seu equip realitzen tota la promoció i el màrqueting per a restaurants i botigues especialitzades. Amb resultats que, a vegades, sorprenen les pròpies empreses. Per exemple, en l’últim any, les vendes de l’exclusiu xampany Louis Roederer mitjançades per Primeres Marques han passat de les 20.000 a les 100.000 ampolles.
L’empresa ha ampliat recentment el magatzem logístic a Igualada de 1.500 m² a 3.000 m², amb una inversió de 1,5 milions. “Necessitem tenir profunditat d’estoc perquè qui ens demani una ampolla la tingui en no més de vint-i-quatre hores”, afegeix Eberlé. El directiu assegura que Primeres Marques ha reinvertit sempre els seus beneficis en el negoci, que és molt intensiu en capital. “Això és com una joieria i tenim molts productes molt cars en el magatzem, per a atendre la demanda”, conclou.
De moment, no està previst passar a la venda directa a particulars, encara que es contempla l’opció d’obrir nous canals de venda. Eberlé cita, a tall d’exemple, el servei a iots de superlujo, que realitzen comandes importants d’una gamma àmplia de vins i espirituosos. Però no hi ha una obsessió per créixer molt pel risc que afecti el servei.
Font: LA VANGUARDIA